Handelsbetingelser Dollarstore.dk

Dollarstore.dk ApS v. Bestway Trading ApS, industrigrenen 21 2635 Ishøj TLF: +45 77 34 44 73 CVR: 38366521, kundeservice@dollarstore.dk

1 Priser

1.1 Alle priser på Dollarstore.dk er incl. 25% moms.
Priserne er gældende indenfor Danmarks grænser excl. Grønland og Færøerne.

2 Prisgaranti

2.1 Vores prisgaranti betyder, at vores mål er at have den bedste pris på markedet. Det betyder, at hvis du finder en identisk vare til en lavere pris hos en dansk konkurrent inden for en uge, refunderer vi prisforskellen. Konkurrentens beholdning skal være positiv, dvs. at kun varer, der er tilgængelige i øjeblikket, er inkluderet i vores garanti. Varer med status som fjernopbevaring og leveringstid over 3 dage er IKKE inkluderet i garantien. Prisgarantien gælder ikke for tidsbegrænsede tilbud, kø- og åbningstilbud, indkøbsvarer samt internetbaserede butikker UDEN fysiske butikker. Bare tag med / mail dokumentation i form af reklame, katalog eller faktura, så refunderer vi forskellen.


3 Betaling

3.1 Dollarstore.dk modtager onlinebetalinger med Visa / Dankort, Mastercard, Visa Electron & MobilePay. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Betaling trækkes kun fra din konto, når den fysiske vare afsendes. Alle beløb på hjemmesiden inkluderer moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prisfastsættelse: Danmark - Kroner (DKK) Dollarstore.dk bruger en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol direkte mellem dig som kunde og betalingsserveren, hvilket betyder, at dine data IKKE er tilgængelige for www .dollarstore.dk og er derfor sikker og kan ikke læses af andre udenforstående.

4 Levering

4.1 Leveringstiden for din ordre er 1-2 arbejdsdage.
Dollarstore.dk sender varer med følgende:

Pakkeshop = GLS DKK 35,00 / Fri levering ved køb over kr. 399,00
Flex levering GLS / Xpressen DKK 45,00 / kr. 25,00 ved køb over 399,00

4.2 Du kan vælge mellem at få pakken sendt "uden levering" eller "med levering".
Du modtager altid et sporingsnummer, så du kan spore din pakke fra vores lager og hjem til dig.

4.3 Du kan også afhente varen fra: Industrigrenen 21, 2635 Ishøj eller Frederiksborgvej 84, 2400 Kbh Nv.

4.4 Henter du ikke din pakke fra pakkeshop, og den kommer retur til Dollarstore, vil vi opkræve kr. 70,00 i omkostninger der er forbundet med at pakken er kommet afsted og retur til os. Hvis pakken skal sendes igen, skal forbrugeren betale en ny fragt omkostning.


5 Fortrydelsesret

5.1 Som forbruger har du en 14-dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtog din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leveres individuelt, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

5.2 Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

5.3 Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

5.4 Fristen betyder, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til kundeservice@dollarstore.dk eller bruge den standard standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

5.5 Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage pakken uden at underrette os på samme tid.

5.6 Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage, eller afhente pakken. (4.4 Henter du ikke din pakke fra pakkeshop, og den kommer retur til Dollarstore, vil vi opkræve kr. 70,00 i omkostninger der er forbundet med at pakken er kommet afsted og retur til os. Hvis pakken skal sendes igen, skal forbrugeren betale en ny fragt omkostning.)


5.7 Hvis du ikke har givet tilladelse til at pakken må stilles, og du ikke er hjemme ved leveringen, kan fragtfirmaet være nødt til at enten tage ordren med tilbage eller aflevere den i en pakkeshop.

5.8 Er tilfældet at du faktisk har været hjemme, men det ikke lykkedes chaufføren at levere pakken, så skal du hurtigst komme i kontakt med fragtfirmaet og oplyse situationen. Vi kan først hjælpe når du selv har lagt klagen hos dem.

5.9 Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del, eller hele købet.

6 Returnering 

6.1 Når du har underrettet os om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du hæfter selv for returnering af pakken, og du er ansvarlig, hvis der opstår skader under transporten.

6.2 Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og dens måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

6.3 Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


7 Tilbagebetaling af købsbeløbet

7.1 Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varens værdi forringes, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

7.2 Vi refunderer betalingen modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din varen.

7.3 Vi refunderer pengene med det samme betalingsmiddel, som du brugte til købet, medmindre vi har aftalt andet.

7.4 Vi kan tilbageholde betaling, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os bevis for at have returneret den.

7.5 Vi accepterer kun pakker, der sendes direkte til adressen.
Varen sendes til: Dollarstore.dk ApS Industrigrenen 21, 2635 Ishøj

8 Fortrydelsesret i erhvervskøb

8.1 Når der handles B2B, og ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten vil der komme et returgebyr på 20% af beløbet.

9 Reklamations

9.1 Når du handler hos os som forbruger, gælder reglerne i købeloven for køb af varer. Dette betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

9.2 Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den specifikke situation. Du skal reklamere inden for en "rimelig tid", efter at du har opdaget fejlen.

9.3 Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil klagen altid være rettidig. Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) forsendelsesomkostninger.

9.4 Vi anbefaler, at du undersøger varen når du modtager pakken

9.5 Hvis der er skade på vare under modtagelse, skal du straks tage kontakt til os, og oplyse skaden samt. vedlægge dokumentation/billede(r) af skadens art - på den måde letter du både vores arbejdsproces til en hurtig behandling af sagen, og styrker din bevisbyrde for, at skaden ikke er sket i din varetægt. 

9.6 Hvis der mangler en vare i din ordre, skal du straks tage kontakt til os, og oplyse hvad der mangler (gerne et EAN.nr.). Vi undersøger om pakken er fordelt i flere forsendninger, eller om vi allerede har sendt en refunderingsmail på en vare som ikke kunne sendes af oplyst årsag. 


10 Politik for personoplysninger

10.1 Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf. Nr. Og e-mail-adresse. Vi registrerer og videregiver de personlige oplysninger, der er nødvendige for at kunne levere varen til dig. De personlige oplysninger registreres hos Bestway Trading ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Derudover samarbejder vi med en række andre virksomheder, der lagrer og behandler data. Virksomheder behandler kun oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til deres egne formål. Vi arbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger tilstrækkelig beskyttelse. De data, der er ansvarlige for dollarstore.dk, er Bestway Trading ApS. Du har ret til at blive informeret om, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine personlige data, hvis du anmoder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personlige data behandles i strid med loven. Du kan skrive til os på: info@dollarstore.dk.


11 Klageadgang

11.1 Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte os via mail: info@dollarstore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.nævneneshus.dk 

Hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionen online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 


Standardfortrydelsesformular


(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


Til:

Dollarstore.dk 

Industrigrenen 21, 2635 Ishøj

TLF: +45 53 90 83 33

Email: info@dollarstore.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.02.2021